Torsdag 23 april

Igår hade jag lunchdejt med farmor och Siri, mycket trevligt var det. Var på Åhléns och åt vegetariskt buffé, mycket gott att välja på. Efteråt blev det en sväng på stan för mig och Siri. Var på Fin InUnder för Siri skulle shoppa bikini. De är så himla trevliga där och duktiga. Expediten frågade till och med om hon skulle hämta en stol till mig så jag fick vila lite när jag väntade på att Siri provade, hahaha.
Sen var vi en sväng på H&M där det var klubbdag. Köpte ett par svarta trekvartsleggings och en mörkblå, lite längre kofta i storlek large så jag kan knäppa den runt magen. Eftersom jag hade en rabattcheck så behövde jag bara betala 10:-, rätt lagom!

Har haft svårt att sova nu på morgnarna, vaknar när Magnus åker (ca tio i fem) och fast jag är så trött att jag känner mig vimsig så kan jag inte somna om. Ligger vaken i flera timmar innan jag kan sova en stund till. Rätt tråkigt.

Idag har jag deklarerat, så nu är det bara att vänta på pengarna! Har även betalat månadens räkningar idag, så lönen kan jag använda till roligare saker. Jag och Magnus gör så att våra gemensamma räkningar, hyran och elen tex, betalar vi varannan gång. Så varannan månad har jag lite mer utgifter medan varannan har jag nästan inga alls, funkar jättebra tycker jag.

Håller på att skriva shoppinglista till IKEA, snart dags för en tur dit, förstå vad roligt att handla en massa bebisprylar! Annars brukar jag bara få gå förbi den avdelningen och slänga lite längtande blickar, men nu ska det bli ändring på det.
Och i helgen blir det en sväng till Barnens Hus, fick reklamblad idag med en del intressanta grejer i.

Nu måste jag gå upp på vinden och se om vi har någon såjord, fick mina plantor som jag beställt i går och nu behöver de planteras om, så det ska jag roa mig med i eftermiddag. Skulle vilja putsa fönster också, men jag kanske gör det i morgon om det är fint väder då. Och städa på balkongen vill jag göra, vill helst plocka ner balkongmöblerna med, men då blir det väl garanterat snöstorm.

Så trädgårdshandskarna på...

/M

Kommentarer
Postat av: Siri

jag förutsätter att jag är inräknad i "att ta med" till IKEA! ;)

2009-05-03 @ 08:49:57
URL: http://siriamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0