Tisdag 21 april

Idag har jag spenderat tre och en halv timme hos frisören. Bebis var inte alls nöjd att vara stilla så länge utan körde ett gymnastikpass där inne under tiden. Aldrig har mitt hår fått en sådan uppmärksamhet, de var nämligen helt faschinerade av att jag hade helt ofärgat hår så alla skulle komma och kolla och känna, mycket skumt, haha. Lärarna (var på nfi) stod nästan och grät av lycka. De var i alla fall mycket noga med att resultatet skulle bli bra och att färgen skulle se naturlig ut när den var klar, så det var ju bra. Klippte bara lite för att fräscha till det och sen hade hon i nån "görhåretlockigt-produkt". Ska bli kul att se om Magnus ens ser nån skillnad när han kommer hem.


Ser ni nån skillnad? :)

Igår var vi på föräldragrupp, vi gick igenom olika smärtstillande metoder. Och fick även se hur grejerna ser ut som de använder, jättekul för mig som tycker det är så där trevligt med nålar, sprutor och liknande. Usch... Alltså när jag väl är där kommer jag nog inte ha några problem med det, det är mest innan jag gruvar mig. Fick även tid för när vi ska på studiebesök på förlossningen, vi hade tur för de ska ju sluta med dom nu, men vi fick i alla fall komma. Känns bra att veta hur det ser ut där och så när man ska försöka förbereda sig.

Var ute på en promenad igår, rätt trist att gå för sig själv, men jag hade i alla fall bra musik med mig. Soligt var det, men ganska kallt ändå. Fick i alla fall jätteont i magen när jag gick, fast jag försökte att hålla snigeltakt. Ska plocka fram cykeln tror jag och se om det går bättre. Vill inte bara sitta inne och äta och bli onödigt stor.

På tal om det så är jag måttligt less på alla som säger "du äter väl för två", "du kan ju äta hur mycket som helst, du ska ju ändå gå upp" och sånt. Jo, visst ska jag gå upp i vikt (och har gjort...), men helst inte så mycket mer än det själva graviditeten väger för nån gång hoppas jag kunna komma i form igen. Och då självklart helst i bättre form än vad jag var innan jag blev med barn, hahaha.

Ska nog göra lite nytta och sätta i gång med middagen innan Magnus kommer hem. Har blivit alldeles för många datortimmar idag...

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

fina, fina, fina malajj!

jag kan tänka mig detta, hur ofta tror du att man stöter på någon med din hårlängd som har helt ofärgat? :-D

ny presbild? Det blev jättefint, och du är norrlands finaste blivande mamma, och när bebisen är ute så komemr du vara norrlands finaste mamma!

kram på dig! :-)

2009-04-21 @ 18:46:12
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/
Postat av: Madeleine Mattsson

Jättefint i håret Marjis!! =))))

Man stöter alltid på ugglor som ska bry sig i hur man gör och inte gör då man är gravid och då man blivit mamma....man får le låtsas att man bryr sig en stund och sen skaka av sig det. haha! KRAM

2009-04-23 @ 10:56:10
URL: http://mattssonmadeleine.blogg.se/
Postat av: Marja

Tack för att ni är så snälla och uppmuntrande, man behöver det när man mest känner sig uppsvälld, tjock och svettig. :) Kram!!

2009-04-23 @ 15:22:38
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Lillasyster Irma

Jättefint hår!!!

Jag kan vara ditt sällskap när du ska ut och gå :) Då kan du få höra mig tjata om samma grejer om och om igen ;p Kramar

2009-04-25 @ 14:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0