Söndag

Idag har vi fått en hel del gjort. Håller på att tvätta, Magnus har diskat och dammsugit. Jag tog tag i badrummet, vattnet har runnit bort riktigt dåligt i duschen, så jag tänkte ta en kik i avloppet, slutade med en rejäl rensning. Och det var inte fräscht vill jag lova, blä, vilken lukt. Usch. Men sen har jag å andra sidan aldrig rensat där och jag har ju bott här i över tre år så det är väl inte så konstigt. Nu borde det i alla fall funka lite bättre.
Var ute på en promenad som vi trodde skulle bli solig och härlig, men den blev blåsig och jättekall. Inte alls så trevligt men vi fick lite luft i alla fall.
Har tvättat alla mina sminkpenslar och skrivit matsedel för nästa vecka. Återstår bara att laga middag, sen har jag inget mer att göra.

På vägen hem från promenaden gick vi igenom stan och stannade till utanför Mäklarhuset och kollade på hus. Det är så dumt för det verkar som att priserna på lägenheter går ner, men inte de på hus. Blir ju helt omöjligt för en med vanlig lön att någonsin kunna köpa hus ju. Blir så trött på att bristen på pengar hela tiden ska förstöra allt.

Nu ska jag bädda nytt i sängen, alltid lika skönt att gå och lägga sig i rena sängkläder, de blir så "fluffiga" och härliga.
Skulle behöva gå upp på vinden och hämta lite blomjord, men det känns alldeles för jobbigt. :) Har sparat lite kärnor och frön som jag tänkte plantera, men det kanske blir en annan dag.

Vill även gratulera min svåger Erik som fyller 25 år idag!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0