Söndag 13 april

Lite grejer har det hänt den här veckan fast det känts som jag inte har gjort nåt annat än jobbat och sovit.
I onsdags var jag på stan med Siri, hämtade passen och tog en långfika. Kollade på kläder och väskor och en massa annat som vi kanske inte behöver jättemycket.
Köpte en kofta och en stickad kort klänning. Hämtade ut plantorna jag beställt. Kändes ju jätteskoj när våren flygit all världens väg och snön aldrig vill sluta falla ner.

Den 23:e maj åker jag till Rom. Ska bli skoj, hoppas det är skön värme där och mumsig mat och att vi får tid till lite shopping.

Har bokat resan till Göteborg i juli nu. Ser mycket fram emot det, då jag ska försöka göra en hårdrockare av Magnus. :)

Känns som jag inte hunnit med något de senaste veckorna, hinner aldrig ringa min familj eller umgås med dom eller mina vänner, segt. Idag tänkte jag i alla fall ringa runt till dom, men det var bara (inte så bara iofs) mamma som svarade.

Nästa vecka har jag sen vecka på jobbet, det ska bli underbart med lite sovmorgon efter tre veckor av kliva upp klockan fem.

Jag vill rensa! Väntar på att det ska bli lite varmare ute så att temperaturen på vindsförrådet stiger, då ska jag ta med ett gäng sopsäckar dit upp och rensa och det ska bli riktigt kul! Jag är nog lite knäpp i huvudet som blir glad av en sån sak, men det är inget jag lider av. :)

Om två och en halv vecka åker vi till IKEA. Ska egentligen inte handla så mycket, men har ändå fått ihop en hyfsat shoppinglista. Måste även leta efter en vårjacka. I år ska jag köpa en, har letat hur länge som helst. Skulle vilja ha en sån i skinn (helst oäkta) som tyvärr varenda fjortis i Sverige har. Vet inte riktigt om det passar mig dock, kanske inte min stil.

Måste jag få klaga lite på ett företag som framkallar (heter det så när det är digitalt?) bilder som jag brukar beställa ifrån. Har tänkt beställa kort ett tag nu och för nån vecka sedan fick jag ett erbjudande från dom med 35% rabatt, från den dagen har jag varit inne på deras hemsida nästan varenda dag och den ligger nere på grund av teknisk service, idag går erbjudandet ut. Ska vi gissa att sidan fungerar i morgon eller?

Nu blir det matsedelsskrivning.

/M

PS: Jag hatar att komma på fyndiga rubriker, så från och med nu blir det tråkiga datumrubriker i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0