Mysig höstdag

Idag har jag haft "upplärning" med Helena som ska sköta blommorna när jag slutar, förstår ni, nu är det bara en dag kvar! Åh, vad skönt!!

När vi var klara gick jag ner på stan, det var jättemysigt väder och allmänt skönt, lite folk och så, så jag slipper få panik. :) Lite trist var det att vara ensam, men det gick bra. Köpte en stickad sjal, pepparkaksformar som ser ut som älgar, mascara, eyeliner, puder, virknål och garn.

När jag kom hem hade Magnus redan kommit hem, vi planerade matsedeln för resten av veckan, sen åkte vi och åt lunch och sen handlade vi mat.

Kom hem och jag var tröttare än tröttast och somnade på soffan, när jag vaknade somnade Magnus, vi är ju bara för sociala av oss. :)

Vi gjorde pizza till middag, mumsigt. Har nyss börjat virka på mina tofflor. Hoppas att de blir bra nu, annars blir jag ledsen. Lägger upp nån bild på mitt mästerverk när/om det blir färdigt.

I morgon är det jobb igen, känner mig sådär laddad. Lite segt känns det, jobbar 9-18 i morgon, 6-16 på fredag och sen 8-17 på lördag. Puh. Men fasen vad jag har jobbat den här månaden, kommer bli en trevlig lön lagom till vi ska till Stockholm.

Vanlig post är underskattat! Jag är så less på email och sånt. Minns när jag var liten och min mamma fick vykort från väninnor lite titt som tätt. Trevligt som bara den. Jag ska definivtivt bli bättre på att skicka kort och brev till släkt och vänner. Jag ska skicka massor av julkort i år, har varit rätt duktig förut om åren, men förra året var ett mellanår då jag inte skickade några, men så bodde jag ju inte hemma och allt var en litet kaos. Så, slå ett slag för snigelbreven! (jag är inte sponsrad av posten, så ni vet)

Nu ska jag återgå till min virkning och soffan, Grey's Anatomy börjar nu.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0