Lördagen

Idag har vi varit på stan, träffade Daniel och gick runt lite. Stötte även på lite känt folk, chefen, Peter och Veronica. På vägen hem handlade vi lite lördagsgodis och färskt bröd till eftermiddagsfikan.

Har stökat ute på balkongen och det var helt underbart väder, det spöregnade, fast på något kostigt sätt kom det inget regn alls på balkongen, samtidigt var det strålande sol. Det var så himla skönt. Såhär blev min höstplantering:

 Den innehåller två sorters Hebe, två Erica-ljung och en murgröna som jag sparade från sommarens planteringar. Jag börjar verkligen gilla hösten, har inte alls varit förtjust i den när jag var yngre.

Nu ska jag sätta mig och kolla på fotbollen, det verkar hända rätt mycket i matchen.

/M

PS: Jag tände ljusen och tog en kvällsbild på balkongen också:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vad fiiint! Vad pysslig och duktig du är! Men jag har EN fråga...för jag vill också göra höstfint på "ballen"...hller murgrönan länge? Eller hur känslig är den mot kyla? Kram o puss o DU fan va bra det går med våra pysselkvällar jag är helt imponerad! hahahah helt sanslöst! KRAM

2007-09-09 @ 11:51:48
Postat av: Madeleine

Jo det var jag som skrev inlägget, glömde skriva det =) hehe

2007-09-09 @ 11:52:18
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se
Postat av: Marja

Alla växterna jag använt är vinterhärdiga och vintergröna, fast det är ju frågan om dom klara sig här. Sen blir det ju alltid extra svårt när man planterat i kruka/blomlåda, men om man isolerar lite, typ lägger en trasmatta runt eller så kanske det går. Och kommer det en halvmeter snö på så ser man ju ändå inte om dom lever eller inte. ;) Jag har varit i förrådet och letat fram alla mina hobby-böcker, så det är bara att komma hit och läsa och inspireras. Kram!!

2007-09-09 @ 14:04:00
URL: http://marjasoder.blogg.se
Postat av: Charlotta

Vill du komma hit och hälsa på våra söta knoddisar? Du skulle ju kunna få gå loss på vår stora, härliga trädgård samtidigt :)
Kram!

2007-09-09 @ 21:33:35
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0