Onsdag=ledig

Idag har jag varit ledig och dagen har jag tillbringat med farmor. Vi har varit på stan och kollat på kläder till henne och skor till mig. Det slutade med att vi inte köpte något alls. Förutom fika såklart då, på Domus-cafét, det är nämligen där det händer när man är i farmors ålder. En gång när hon och Siri var där och fikade kom en äldre herre fram och började stöta på farmor och frågade efter hennes nummer och så! Helt galet ju!! Men han fick nobben, ha.

När vi var less på stan gick jag hem och satt mig vid datorn och nördade. Sen kröp jag upp i soffan och läste inredningstidningar och åt riskakor. Passade på medans Magnus inte var hemma, han hatar doften av riskakor, påstår att det är en av de värsta dofterna som finns. Jag kan komma på ganska många grejer som luktar bra mycket värre...

Blev lite less förut, på vår trasiga persienn, på toadörren som vi fortfarande inte lämnat på lackering och andra små projekt som inte blivit av. Vad segt det är!

I morgon blir det hårt jobb, löning och vi får hur mycket varor som helst. Men då får man veta att man lever.

Jag har världens sötaste man!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0