Familjeträff

Igår var vi hos pappa, åkte över Krokom och hämtade upp farmor på vägen. Aron och Irma var också hemma eftersom Irma varit sjuk i veckan och inte var riktigt frisk än. Jag och farmor var ute och plockade granris och enris för att göra en dekoration till farfars grav. Hittade en massa fina röda blad i pappas trädgård, samt kryptall som hade en massa kottar och torkad humle som också var full av kottar. Dekorationen blev jättefin, mycket bättre än vad jag hade trott. Det var farmor som hade sett nån dekoration på Buketten, men hon tyckte den var alldeles för dyr för lite granris, så hon tänkte att hon skulle utnyttja floristen i familjen i stället. :) Och det gick ju som sagt bra!
När vi varit där i några timmar kom Siri och Erik som varit ute och jagat på förmiddagen och så åt vi. Pappa hade gjort supergod mat som vanligt.
Vi åkte hem runt sjutiden, hann inte göra så mycket när vi kom hem för båda somnade nästan på en gång.

Idag har vi softat, för första söndagen på hur länge som helst har vi inte tvättstugan, någon hade tagit den tiden. Vi har varit ute på en promenad, men det är ju så tråkigt väder. Blir så irriterad.

Snart ska vi åka och tvätta bilen och sen ska vi till Torvalla där det är middag ikväll. Ibland har man det för bra, slippa laga mat två dagar på raken! Nog för att jag gillar att laga mat, men det blir ju så tråkigt när man måste göra det varje dag. På tal om det måste jag skriva middagslista nu.

I morgon är det jobb igen och sen tvättstuga på kvällen. Lockande...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0