Weekend

Vår weekend till Stockholm började med snö, massor av snö. Som tur var blev inte vårat flyg försenat till skillnad från de flesta andra samma morgon. Kom till Arlanda vid elva, brorsan kom och hämtade oss, vi åkte till Kista Galleria och åt lunch, grekiskt, mycket gott var det. Sen lämnade bror av oss vid vårt hotell, Royal Viking vid centralen. Vi lämnade packningen på rummet och sen gick vi ut på stan. Shoppade lite på Lagerhaus, men annars tittade vi mest. Vid fyra gick vi och slappade på rummet en stund, sen träffade vi Magnus barndomskompis Andreas, hans fru Linda och deras snart två år gamla dotter Elma. Vi tog en fika och sen en lång promenad på stan. Det var väldigt trevligt och kul att träffa dom! Och Elma är helt bedårande! Magnus charmade henne totalt med chokladbollsmutning, bokläsning och rallykörning med barnvagnen. Drömbarnvakten. :)
När vi skilts åt gick vi och la oss på hotellrummet, Magnus somnade typ nio, jag lyckades vara vaken ända till tio, haha. Vaknade dock klockan elva, borstade tänderna och sen låg jag vaken till klockan två och oroade mig för jobbet!? Helt galet....

Klev upp runt åtta på lördagen och gick för att äta frukost. Frukostbuffén får bra betyg, fräscht och gott! Efter frukosten myste vi lite och sen drog vi ut på stan igen. Handlade lite på Lagerhaus igen och Magnus köpte en tröja, jag hittade som vanligt inget, inga skor, ingenting. Suck. Runt halv sex åkte vi ut mot Globen, det gick bra trots killen på Pressbyråns kommentar "Eh, ni åker inte tunnelbana så ofta va?" :)
Inne på Globen köpte vi dricka, popcorn, chips och en påse bilar, sen letade vi reda på våra platser, på tal om det, skumt platssystem de har där. Showen var faktiskt rätt kul, mycket roligare än jag hade trott. Killarna som sysslade med motorcross-freestyle var ju helt galna!
När vi kom tillbaka till centrum tog Magnus en sen middag på Max, men jag nöjde mig med en milkshake. 

På söndagen käkade vi frukost, gjorde oss i ordning och packade, checkade ut strax innan tolv. Sen var vi tvungna att gå runt på stan hela eftermiddagen, båda två var rätt lessa på det. Men vid tre ringde brorsan och sa att han kunde komma och hämta oss. Det var så skönt att få slippa allt folk och att få sitta ner lite. Fick träffa broderns flickvän som var jättetrevlig och verkar vara en väldigt bra tjej! De skjutsade oss till Arlanda, jättesnällt.
Vi hade en supermysig helg, men det var grymt skönt att få komma hem igen.

Det är vinter här nu. Beställde vinterskor igår, hoppas de kommer snart, att de passar och är så bra som jag tror att de är.

På söndag blir det IKEA-tur, äntligen. Wihoo, det ska bli så roligt!!

Nu ska jag sova, är hur trött som helst.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0