Ingen shopping alls

Kvart i tio kom Siri hit, jag satt i soffan i morgonrock, självklart inte ett dugg färdig. Vi pratade en massa och åt lite frukost och sen gick vi ut på stan. Fast det var himla trist på stan idag, kallt och så. Och inte hittade vi några julklappar heller, kom inte ens på någonting. Vi var bara ute nån timme sen gick vi hem, Siri var tvungen att gå hem till stackars Dilba (deras hund) som brutit benet.

När jag kom hem bar jag upp lite grejer på vinden och tog ner några andra saker. Passade på att försöka få lite ordning där också, men det är nästan omöjligt med så mycket grejer.
Hittade igen lite julklappspapper också så när jag kom ner i lägenheten slog jag in Magnus julklapp. Och gjorde lacksigill. Ska det va så ska det. ;)

Till middag blev det pannkakor med fruktsallad och keso. Gott men mättsamt.

Jag är så himla trött, känns inte som jag återhämtat mig sen den där veckan när jag började sex varje morgon. Längtar hela dagarna tills jag ska få krypa ner under täcket och däcka.

Jag vill att det ska bli is på Storsjön nu, det ser så fult ut när det är vitt på marken, på träden och taken men sjön är alldeles mörk och trist. Det blir så mycket finare och ljusare med is. Plus att pappa blir glad när isvägarna öppnar. :)

Grattis Camilla och Asgeir som har förlovat sig! Jag blev så glad när jag hörde det, vissa människor vill man verkligen att de ska vara lyckliga och Camilla är definitivt en av dom, saknar våra fikastunder och allt annat kul vi brukade ha när vi bodde nära.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0