Nationaldag

Blev väl inget direkt firande igår. Drog med karln runt på Växtvaruhuset och Plantskolan. Han tyckte att det var jääättekul. ;) Men det var ju nästan för varmt för att man skulle orka göra någonting.

När vi kom hem på eftermiddagen gjorde Magnus en rabarber- och äppelsmulpaj som vi tog med till hans pappa med familj. Var där hela kvällen och grillade och umgicks. Och jag spillde ut en drink över hela mig, dricka drink i hängmatta går inte så bra. Pajen blev supergod!

Kollade på fotbollen och det var skoj att se. :)

Folk undrar varför vi svenskar är så dåliga på att fira vår nationaldag men jag tror att anledningen är ganska enkel. I Sverige ska man ju av någon anledning supa så fort någonting ska firas och eftersom de flesta jobbar den 7 juni så fungerar det inte att festa på nationaldagen. Så om vi vill få firande så får vi nog göra röd dag av den 7:e också.

I morgon blir det studentfirande. Ska bli roligt! Man återupplever ju lite minnen. Fast jag tyckte studenten var grymt överskattad för min egen del.

Min man ska till Åre och jobba idag, hoppas det går bra för honom och att han kör försiktigt. Längtar till ikväll när jag får träffa honom igen.

Nu ska jag fixa lite lunch.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0