Midsommarhelgen...

På torsdagkväll, efter en hektisk innanmidsommarvecka blev jag upphämtad av Ulrika (Magnus bror Martins flickvän) och en av hennes söner. Sen bar det av mot Tåsjö, som visade sig ligga väääldigt långt bort. Speciellt eftersom jag visste att min man var där och väntade på mig. Han hade åkt direkt dit efter konferensen i Umeå. Tillslut kom vi i alla fall fram och vi gick och la oss nästan direkt, jag var hur trött som helst. På midsommarafton sov vi en himla massa, men hann även med en tur in på byn där det var dans kring stången, en trevlig middag med släkten och lite kubbspelande.

Det blev även lite dans för mig, när Martin skulle lära mig hans specialare. Hahaha....
  

På lördagen fick jag en rundtur i trakterna, först var vi hos moster Inger som bjöd på mycket gott fika, sen åkte vi till Storfallet och tittade. Där var det väldigt fint och mysigt. På vägen tillbaka stannade vi på macken och köpte glass, satte oss i en lekpark och åt, innan vi gick därifrån passade vi på att gunga lite gungbräda. :)

På kvällen (efter att vi sovit hela eftermiddagen) var det grillning med hela släkten. Trevligt och gott var det. Blev lite kubb på kvällen och även lite boulé.

För att göra en liten sammanfattning blev det en helg med mycket sömn, mygg, sång, mat och dålig täckning på mobilen. Vi hade en jättesöt stuga och hade det så mysigt.

På vägen hem igår passade vi på att hälsa på mamsen i Hammerdal. Fick mumsig lunch med efterrätt och så fick vi ju se nya huset! Det var kul att se hur min lilla mamma har det där hemma, det är ju lite svårare att hälsa på nu, förut brukade jag kika förbi lite då och då på väg hem från jobbet. Men det skulle bli en himla omväg nu... :)

Idag var det jobb igen. Hade fått massagetid och det var skönt eftersom jag haft en sådan fruktansvärd värk. Det visade sig att jag har en inflammation i ena axeln och massören tipsade om en värktablett jag skulle köpa. Så efter jobbet var jag på apoteket för att köpa den, men när jag läste på baksidan av förpackningen så visade det sig att man inte fick ta den när man har astma. Frågade en i personalen, det var så illa att man inte får ta några antiinflammatoriska piller/salvor när man har astma. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, får nog ringa massören i morgon och höra efter.

Efter jobbet var jag även på den rätt nyöppnade butiken IXO, med Magnus och Hanna. Vi gick runt rätt länge och Magnus blev nog lite less. :) Men jag och Hanna hittade en massa roliga grejer i alla fall. Fast när jag kom hem hade jag visst bara köpt städgrejer....

Såg förresten en annons för Birsta köpcentrum (som ligger utanför Sundsvall för dom som inte vet) igår, det stod vilka butiker som ska öppna där, hur roliga butiker som helst, Lagerhaus, Granit, Gina Tricot för att bara nämna några. Jag kan verkligen inte förstå varför det inte öppnar några roliga affärer här, det är helt ofattbart.

Hmm...undrar om jag skrivit av mig allt nu? Om inte annat återkommer jag i morgon....

/M


Kommentarer
Postat av: Madeleine

OH MY!!! Birsta nästa!! Jag ska iofs dit nästa vecka...men när öppnar skiten..hehe? I LOVE Granit och lagerhaus för att inte nämna GINA! LOVE!!
Puss på dig!

2007-06-28 @ 21:06:03
URL: http://madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0