Ingen shopping :(

Fy, vad mycket tvätt det var idag, himla segt, men det mesta hann bli torrt som tur var.
Det har varit fint väder idag, var och pumpade däcken på våra cyklar förut och sen när vi kom hem lyckades Magnus lura upp mig på tandemcykeln. Vi skulle ta ett varv runt huset men när vi var halvvägs så skrek jag åt honom att han fick stanna. Det var tamejtusan skithemskt!! Jag var helt skakig efteråt. Man måste nog prova för att förstå hur konstigt det var, man har ju liksom ingen kontroll när man sitter där bak.

Har piffat lite med balkongodlingarna, som vanligt. Och till min stora lycka såg jag att det börjar komma upp lite salladsblad, typ en millimeter stora än så länge, men vilken lycka. :) Satt ute på balkongen och åt glass och läste med. Det var så skönt!

Gjorde pizza till middag, det blev jättegott. Hemmagjord pizza känns så mycket fräschare än sådan från pizzerian där det är ett cm-tjockt lager med fett ovanpå. Blä. Ska snart käka lite vattenmelon, läste på Expressen att det tydligen är bra för förbränningen. Och dessutom smaskigt!

Hade gjort en lång lista på grejer jag skulle beställa från HM, men snål (eller ekonomisk) som jag är så tänkte jag vänta till jag skulle få något bra erbjudande. Så häromdagen fick jag ett mail att det skulle bli rea, plus att man fick 10% extra rabatt som medlem. Så idag satte jag mig för att beställa. Var verkligen sugen på att få shoppa. Och varenda en av grejerna jag skulle ha var slut i min storlek (och alla andra storlekar med för den delen), vad sur jag blir. Så nu har jag surfat runt ett tag för att hitta något annat att dämpa mitt shoppingsug med, men det lutar åt att jag får tröstäta i stället. Ska nog ut på stan på onsdag i alla fall och försöka hitta något fint att ha på midsommar. Vi bestämde idag att vi ska åka till Tåsjö, det ska bli kul att se hur det är där uppe, har hört hur mycket som helst om det.

Ikväll ska vi se upplösningen på Spanska ligan, det är ju himla spännande där, så vi hoppas på en bra match!

Vattenmelon nästa....

/M

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har hittat din blogg nu, kul att följa vad ni har för er mellan vi träffas och rings. En liten kommentar bara till listan, på fråga nr.15 är svaret -Min man. Eller hur,;-)

2007-06-17 @ 21:14:07
Postat av: Marja

Haha, jo det har du ju helt rätt i mamma. :)

2007-06-18 @ 17:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0