Städdag

Vi tog en sväng på stråket igår kväll. Men vi gick hem väldigt snabbt. Sånt där lockar verkligen ingenting för mig. Har haft festperioden i mitt liv och är redo för något nytt nu. Jag blir liksom bara less av alla fulla människor som tror dom är de enda människorna i hela världen, de ska synas och höras över allt annat. Usch. Och Magnus är ju ingen storfestare heller så det gör ju inte suget större.

Efter frukosten idag tog Magnus tag i disken och jag städade badrummet, sen dammtorkade jag och skurade golven medans Magnus dammsög. Så skönt att få det gjort. Tvättade också, sofföverdraget och filtarna vi har i soffan, så nu är det rent och fräscht. På semestern ska jag rensa garderoben, det ska bli underbart. Trist att göra, men så skönt när det är gjort. Plus att småsystrarna blir glada när dom får lite kassar med kläder.

Idag åt vi middag på Marité, det var sjukt gott! Magnus åt oxfilé med friterad färskpotatis, potatisen var typ hur god som helst, jag åt nästan hälften av den. Jag åt rödig med potatissallad som också var helt underbart god. Mums! Blir fler middagar där vill jag lova.... På vägen hem gick vi förbi Daniel och Ida och där blev jag bjuden på jordgubbar med balsamvinäger och glass. Jag är helt sjukt mätt nu. Orkade knappt gå hem, men nu sitter jag här och ångrar att jag åt så mycket potatis... :)

Sista veckan nu...

/M

Kommentarer
Postat av: mamsen

Ang. garderobsstädningen, du har ju en mamma också, kram!

2007-07-23 @ 10:23:44
Postat av: Marja

Haha, jag ska tänka på det :)

2007-07-23 @ 21:57:57
URL: http://marjasoder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0