Julshopping del 3

Fasen vad jag har varit dålig på att uppdatera. Dåligt av mig, har inte ens tänkt på det.

I onsdag var jag ute på shopping igen. Det blev klappar till Irma och farmor, gjorde även en liten beställning från ljuvating.com. Jag har fått ett stort bejär efter glittriga (!) kläder. Allt som ser festligt ut vill jag ha, jag som hatar att festa. Hmm... Går inte riktigt ihop. Men jag tyckte i alla fall att jag behövde nåt nytt inför jul och nyår så jag köpte en guldig klänning/tunika på Indiska och en gråsilvrig bolero på HM. Så nu kommer jag att glittra! :)
Köpte lite nya blommor på vägen hem, jättefina och när jag kom hem fixade jag till i köksfönstret. Det blev så himla bra tycker jag.

 Nya hissgardinen från IKEA och massor av blommor

image73

Nya blommor, krukan till höger köpte jag i Stockholm, har blivit helt kär i den stilen på krukor, lite romantiska sådär.
Den till vänster är från IKEA och krukan i mitten köpte jag färdig med hyacinterna i på Kärnan. Och bollarna, som jag älskar köpte jag på Domus.

Nu ska jag gå upp i förrådet och plocka ner lite julpynt. Ikväll kommer Siri hit. Vi ska ha en riktig mysglöggbak-kväll. Vi ska baka lussebullar, pepparkakor, koka knäck och kola. Dricka glögg och julmust och ha det trevligt! Erik är i sin stuga och jagar och Magnus ska på ICA's julfest så vi måste roa oss själva. Men det ska vi nog klara. :)

Magnus har förresten lämnat mig hemma för han skulle på stan och köpa julklappar som jag inte fick se. Tur att jag inte är ett dugg nyfiken då... ;)

/M

Kommentarer
Postat av: Emma

fina krukor o blommor. =) såg mysigt ut. ha en mysig lördag!

2007-12-01 @ 14:36:09
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Charlotta

Det blev verkligen superfint med hissgardinen! Vad avundsjuk jag blir på alla som får till allt så himla mysigt, här hemma är det bara en jäkla röra - vilket rum man än går in på....

2007-12-02 @ 21:01:28
URL: http://UrLottasSynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0