Städ-mani

Ligger visst lite efter...

Middagen i lördags var underbar, maten kanon och sällskapet ännu bättre. :)
Var hos Hanna och hade det trevligt. Men jag står bara inte ut med vissa personer, jag blir galen! Och man kan avstå från att dricka även om man inte är med barn, bara så att ni vet. Suck.

I söndags åkte Magnus till Kungälv. Mitt hjärta brast nästan när han åkte, det är ju kanske lite löjligt, men så känns det. Men nu får jag snart träffa honom igen, tiden går fort!

Igår mitt på dagen kom pappa och hämtade mig och sen styrde vi av mot Kläppe. Vi har tagit det lugnt och umgåtts och det har varit jättekul!
Ni som känner mig vet ju att jag har lite städmani, kan verkligen inte slappna av när det är stökigt och jag blir så tillfredsställd när jag får städa upp en stor röra. Jag skulle sova i Siris gamla rum som hon fortfarande inte flyttat ut från och i den rummet finns en klädkammare som verkligen sett ut som ett bombnedslag. Alla kläder som inte använts har bara slängts in där i en hög ovanpå några flyttkartonger som också var fulla med kläder. Så igår bestämde jag att jag skulle rensa upp där idag. Var så laddad att jag knappt kunde somna igår, ville bara sätta igång. 
Så i morse efter frukosten satte jag och Irma igång, med en rulle sopsäckar i högsta hugg. Vi fick ihop fem säckar som skulle slängas, fyra säckar som ska skänkas till Röda Korset och sen blev det bara en flyttkartong med gamla leksaker kvar. Oj, oj det blir endel kläder när man har en sån stor familj. Man blev lite nostaligsk över vissa kläder.  Åh, så kul det var! Dessutom finns det nu fyra tomma flyttkartonger till Siri. Jag hade gärna packat alla hennes grejer med (jag blir som en orkan när jag sätter igång) men jag kände att jag inte ville rota i hennes personliga saker.
Jag läste i en inredningstidning om en som jobbade som organisatör, hon åkte runt till folk och organsierade deras kontor, garderober och sånt, det kanske vore ett yrke för mig...

Idag ska vi få pappas spagetti och köttfärssås, min favoritmat!!

I morgon ska jag åka hem igen, har bokat in mig på träning klockan 12. Sen ska jag packa och fixa lite saker. Måste hämta två paket också som jag fått. Det är ju alltid lika kul, fick min nya höstjacka förra veckan, en röd. 
På torsdag morgon bär det av mot Göteborg, det ska bli kul, det var ju två år sedan jag var där sist. Hade tänkt hälsa på syster Karin, men hon är i Australien. Men jag hittar nog saker att göra ändå. På torsdag ska vi på fotboll, Blå-Vitt mot DIF, sen blir det en dag på Liseberg och lite shopping. Och mycket gos med min underbara Magnus som jag längtar så mycket efter!!

Nej, nu ska jag umgås lite med Aron och Irma.

/M  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh, vad roligt med en massa paket att hämta ut!
OCh en röd höstjacka! Om du bara visste hur länge jag letat efter en röd trench. Jag blir tokig, för dom finns ju för sjutton inte nånstans!
Vill du så får du gärna komma hit och städa i röran också :-D
Ha så skoj i Göteborg och hälsa familjen! :-)
Kram!

2007-08-14 @ 19:46:11
Postat av: Madeleine

Jag älskar cokså att rensa och organisera fast det dumma är att när jag väl börjar ngnstans så kan jag hitta ngt nytt och så blir allt kaos hahaha

2007-08-15 @ 22:57:10
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0