Farmor-dag

Började dagen med att titta på 7th Heaven, världens mest moralpredikande serie. Vi har kopplat in tv:n i sovrummet nu så jag låg i sängen och degade.

Sen klev jag upp och fixade en nyttig frukost, smoothie med banan och jordgubbar och Wasa sport+. Gott var det också, dessutom fick jag använda min mycket braiga köksmaskin som jag nog inte rört sen jag flyttade in i den här lägenheten för snart tre år sedan.

Strax innan tio kom Magnus och hämtade mig och vi åkte mot Hissmofors och farmor. Var där hela dagen och umgicks medan Magnus jobbade. När han kom tillbaka åt vi en sen lunch och en stund därefter åkte vi hem igen. Det var så trevligt hela dagen, vi surrade på om allt mellan himmel och jord.

Måste börja med en diet nu. Brukar alltid väga mig när jag hälsar på farmor och....tyvärr så blir jag inte lättare direkt. Nu börjar det bara blir för mycket. Kanske jag skulle försöka utnyttja medlemskapet på Stepin? Hur som helst borde jag verkligen göra något åt min kost, äter sjukt mycket onyttigt. Men det är ju lättare sagt än gjort. Dessutom är det fullständigt omöjligt att få några vettiga rutiner på maten när man har mitt yrke. Jag ska fundera ut någon plan.... I'll be back med en rapport...

/M

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Var nöjd med dig själv istället.. smal är ej lika med lycka..tro mig :(

2007-08-02 @ 17:26:29
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: mamsen

vara nöjd med sig själv är ofta en enkel ursäkt för att inte behöva ändra dåliga vanor. fråga gärna mig eller farmor om du vill ha små tips som gör nytta, kram

2007-08-02 @ 21:18:38
Postat av: Dryden

Att smal inte är det samma som lycka ställer jag upp på men att känna sig själv i dålig form gör en inte lycklig heller.

2007-08-04 @ 13:44:36
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Madeleine Mattsson

Oj kul med kommentarer och lite olika tycken! Men jag säger såhär jag, Marja, du gör som du själv vill, visst är det skönt att man får det?! Dieta på bäst du orkar och tycker det känns bra, Man ska ju ta hand om sig själv, jag måste också sluta med all skräpmat uschiamig Kraaam och du är fin hur än mkt eller lite du väger!

2007-08-05 @ 22:04:38
URL: http://www.madeleinemattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0