Farmor-dag igen

Igår vaknade jag en halvtimme innan väckarklockan, var jättestressad eftersom jag lovat Magnus att vara klar i tid för en gångs skull. :) Och för att stressa mig mer kom han dessutom hem mycket tidigare än sagt, vilket ju i och för sig var trevligt. Åt frukost ihop och sen åkte vi till Hissmofors, jag blev avsläppt och sen for Magnus vidare för att jobba i Krokom och Järpen. 

Jag och farmor hade en skön dag, först åkte vi och köpte blomjord, när vi kom hem tog vi en fika, med bland annat farmors fenomenalt goda sockerkaka och sen  började vi jobba. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle plantera om en väldigt stor Monstera som man var tvungen att vara två för att klara av. Men när vi ändå var igång tog vi och planterade om en väldig massa fler blommor. Vi stog ute på altanen så det gjorde inte så mycket om man spillde lite jord och så, skönt jag brukar ha jord i hela lägenheten när jag är i gång. Sen duschade vi blommorna med vattenslangen. Farmor blev jättenöjd! När Magnus kom tillbaka på eftermiddagen fick vi mat och sen åkte vi hem.

På kvällen tog vi en promenad på Frösön, jag hade blivit hotad med promenad runt Frösö-berget, men på grund av min träningsvärk (tog mig knappt upp ur sängen) så nöjde vi oss med en en och en halvtimmes promenad på Frösön. Fasen vad många fina hus det finns där! När vi kom hem fikade vi lite och sen var det dags att sova.

Den senaste tiden har jag funderat mycket på vad jag vill jobba med och i natt drömde jag att jag mitt i sommaren startade en butik som sålde begagnade skridskor, mössar och vantar. Hahaha.... Affären gick jättebra! Jag tror dock inte att det är något att satsa på. :)

Idag hade jag planerat att träna, men jag vll gärna att träningsvärken ska gå över någon gång så jag hoppar över det. Dessutom måste jag storstäda lägenheten, med mina mått mätt är det ett kaos här (Siri och några andra tycker säkert att det är kliniskt rent).

Jag, Magnus och farmor funderar på att åka till pappa i morgon med en tårta då han fyllde år igår, så jag måste nog baka en tårta också. Det är ju roligare en köpt. Ska fundera vidare på det där...

Nej, om jag skulle ta tag i den där städningen nu....

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0